LaKhon Thailand - Reisverslag uit Pai, Thailand van Tessa Staal - WaarBenJij.nu LaKhon Thailand - Reisverslag uit Pai, Thailand van Tessa Staal - WaarBenJij.nu

LaKhon Thailand

Door: Tessa van der Staal

Blijf op de hoogte en volg Tessa

16 December 2009 | Thailand, Pai

Na 2 dagen 3 nachten Mae hongson weer terug in Pai met mn Spaanse mattie, die ik in Mae Hongson heb ontmoet. Op het moment van arrival in Mae Hongson elkaar ontmoet. Hij spreekt geen Engels ik geen Spaans maar we hebben veel lol, en waren samen met zijn vriend ook de enige "blanken" in het hele dorp, wat heel erg relaxt was. Gister wederom scooter gehuurd en de bergen in gegaan tot we niet verder konden. We kwamen uit bij een Chinees/thais dorpje Ban Kan Tai ofzoiets dicht tegen de Burmese grens, en het was eindelijk het echte thailand. Ik heb genoten van Thailand maar verlangde naar wat meer puurheid van het oude land. En dat heb ik hier gekregen. idyllisch was het en een zeer bijzondere ervaring. Tijdens onze tocht richting dit dorpje kwamen we bij een grot waar een oude monnik woont. We mochten een kijkje nemen in zijn leven en hebben een tijdje in zijn prachtige huis gespendeerd. Alles deed hij hier, er lag zelfs een graf onderaan de grot. Zoals sommige monniken doen hier bij Falang (buitenlanders) kregen we na vertrek een wit touwtje om ons pols gewikkeld begeleid door zijn zachte gebeden. Rillingen kreeg ik ervan, zowel mn mattie als ik beetje emo.

Dit keer geen ellelang verhaal want, tsja ik zou mezelf niet zijn als ik niet op het laatste moment zou stressen, ik moet om 8 uur de bus naar Chang Kong halen om morgen om 8 uur de grens met Laos over te kunnen gaan, en moet nog eten en geld wisselen. Ik moet zeggen dat langzaam aan een vreemd gevoel me besluipt. Heb ongelofelijk veel zin in Laos, de natuur en het pure van Azie (also ik heb gehoord) maar heb nu beetje dezelfde kriebels als toen ik op het vliegtuig naar Thailand stapte. Ook omdat ik mn amigo moet uitzwaaien, weer een afscheid. Maar goed, volgende bericht live vanuit Luang Prabang Laos!!

Thnx voor alle lieve berichtjes op mn site en mail, geniet ik erg van! Hoop dat jullie het vol kunnen houden 5 maanden lang :P

Dikke KUS!!!! Dessa (T kunnen ze hier niet uitspreken)

  • 16 December 2009 - 12:12

    Carlijn:

    Heee Tess,

    Leuk hoor al die verhalen, ben door jou al aardig voorbereid..... want wij zitten over 2 weken ook alweer in singapore en thailand. Geniet ervan , en we mailen he!!
    Liefs van je nichtje

  • 16 December 2009 - 12:31

    Nienke:

    Tess, heerlijk..door jou blijf ik me, net als je nichtje, erop verheugen! Wat een mooie verhalen, misschien kom ik (zelfs ik!) nog spiritueel terug! ;)
    Want nog 22 dagen...en dan ben ik er ook! Ik voel ook die kriebels die je beschrijft, ze zijn leuk en niet leuk! Maar ooooh wat zijn we stoer! Beloof me dat als je in januari in Thailand bent me even inseind! Pas goed op jezelf en ga lekker leuke dingen in Laos! Liefs en een dikke kus

  • 16 December 2009 - 14:45

    Raatje:

    Sawadee Kha

    Wat heb je het fijn :-)

    Ik heb helemaal niet het gevoel dat je weg bent man. Ik spreek je bijna meer dan toen je in NL zat.

    De ene dag chatten op de Gmail en de dag erop weer een bericht op de waarbenjijverzamelplaats.

    Tja, heb je gister al gesproken en in de tussentijd geen avonturen meegemaakt, dus dit is een onzinnig bericht. Wilde alleen maar laten weten dat je verhaal weer met plezier gelezen is.

    Links en scheef toch? ;-)

    Kus

  • 16 December 2009 - 15:38

    Linda:

    Heyy Tess,

    Al is dit pas mn eerste reactie, ik lees al je verhalen trouw hoor! Ik vind het super om te horen dat je het zo naar je zin hebt en door je verhalen heb ik helemaal het gevoel dat ik met je meereis, haha!

    Blijf er zoveel van genieten en heel veel plezier in Laos (en de rest van je reis natuurlijk ;-))

    Dikke kus Lin

  • 16 December 2009 - 17:54

    Jenny:

    Tessie, goed te horen dat de afgelopen dagen ook top zijn geweest! Wat maak jij veel mee! Heel veel plezier in Laos verder.. Wel jammer van je mattie, maar jij maakt zeker weten weer nieuwe vrinden!! Geniet!!!!
    Dikke kus

  • 16 December 2009 - 18:34

    Mam:

    Lief Dessaatje, Fijn te lezen dat je toch een stuk puurheid heb mogen beleven van Thailand. Wat heerlijk dat je nu eindelijk naar Laos mag:) Jammer van je mattie maar you can't have it all. Alhoewel volgens mij heb je het eigenlijk wel.Geniet maar weer lekker. Een lieve ''koude'' meereiskus naar Laos.

  • 16 December 2009 - 22:01

    Lisette:

    Lieve Tess,

    Fijn om je verhalen te lezen, zeker dat we je allemaal blijven volgen, al was t 5 jaar!! Jammer dat je een mattie moest uitzwaaien maar tegen de tijd dat je dit leest heb je vast alweer nieuwe matties gevonden.. O en mocht je meer spaanse vrinden krijgen; volgende week kan je dan eindelijk je 'Feliz Navidad' gebruiken ;-) Jeje... Hele dikke kus en ik bel je als ik bij mn ouders ben volgende week

  • 17 December 2009 - 10:30

    Anne:

    Hey lieve Tes!
    Oh ik ben zo jaloers, echt een ervaring die je daar op doet! Hier ligt er sneeuw en is het niet leuk koud. pas op dat je niet TE spiritueel terug komt over 5 maanden he. ;)
    Doe voorzichtig en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    Kus!! FF

  • 18 December 2009 - 10:48

    Tantetje G:

    Het blijft heerlijk om je verhalen te lezen.
    blijf gezond en geniet lekker ik ben net een boemerang blijf terugschrijfen

    knuffel van je tante en oom

  • 18 December 2009 - 16:36

    Rozie:

    Hey Dessie!
    Hoe is het in Laos, merk je echt een groot verschil qua mensen en landschap? En hoe gaat het met je money, een beetje zoals je het had ingeschat of vliegt het je pocket uit? Ik heb gister mn laatste tentamen gehad, en het spant er weer om. Vanavond ga ik alvast bij mn pa slapen met Fab om vervolgens morgen vroeg naar Italie te vertrekken, lekker even een weekje in de sneeuw, sporten en nergens anders aan denken. Fijne kerst alvast! Beso Rosa

  • 24 December 2009 - 11:28

    Marja:

    HI lieve Dessa (voor de Thai), maar voor mij blijf je lieve Tessa. Wát een leuk verhaal wéér en wat heb je lekker weer; da's ook niet verkeerd. Wij zitten volop in de sneeuw, maar dan bedoel ik ook écht véél sneeuw. Lieverd, ik wens je alvast héle fijne én gezellige Kerstdagen toe en een héél gelukkig 2010, maar dat gaat met jouw ervaringen wél lukken. Wat me trouwens opvalt, is dat je zo snel en makkelijk ''matties'' maakt, da's wel zo leuk. Liefs en dikke kus van mij xxxxx

  • 24 December 2009 - 18:46

    Milan:

    heey tessa.

    wij zijn weer terug in nederland hoor, en het is hier heel erg koud.
    goed om te lezen dat het goed met je gaat.
    wij hebben het in het zuiden nog heerlijk gehad.
    wij kwamen in koh phi phi nog wat mensen uit de jungle tegen, was erg gezellig.
    heel veel plezier nog!!

    en doe voorzichtig

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Into the great wide open - South-East Asia

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

The mountain owns you...

21 Juni 2010

Ode aan de Local Bus

26 Mei 2010

Mojo gezocht!

18 April 2010

Back to Bloody Bangkok

05 April 2010

Time flies....
Tessa

Actief sinds 10 Nov. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 25606

Voorgaande reizen:

17 November 2009 - 25 Juni 2010

Into the great wide open - South-East Asia

Landen bezocht: